Review of Dharti Se Sitaron Tak (Earth to Centauri): Alien Hunt by Kumar L.

Title : Dharti Se Sitaron Tak (Earth to Centauri): Alien Hunt

Author : Kumar L

Book format : Kindle edition (paperback available as well)

Language: Hindi (English edition is available as well)

Book Length : 292 pages.

Blurb:
साल है 2118. धरती से इंटरस्टेलर स्पेस का पहला सफर पूरी तरह सफल रहा है, लेकिन सब इस बात से अनजान हैं कि वॉयेजर 1 प्रोब के साथ भेजे गए विस्फोटक रहस्य का नतीजा कितना खतरनाक साबित होने वाला है.
अपने स्पेसशिप ‘अंतरिक्ष’ के साथ कैप्टन अनारा और उनका क्रू धरती की ओर वापस लौट चले हैं. पर उनके पीछे किफरविस़ ग्रह पर गृह-युद्ध छिड़ गया है. एक गुप्त संदेश से अनारा को धरती पर दुश्मनों के जासूसों के भेजे जाने की चेतावनी मिलती है. उनके मिशन के बारे में तो उसे कुछ नहीं पता, लेकिन वह इतना ज़रूर जानती है कि उनके इरादे नेक नहीं हैं. तारों के बीच होने वाले इतिहास के पहले युद्ध को रोकने के लिए उसके पास सिर्फ कुछ दिनों का समय है – एक ऐसा युद्ध, जो धरती पर मनुष्य की कल्पना से कहीं बढ़कर तबाही ला सकता है.
अब शुरू होती है – अनारा के क्रू और ‘नेशनल इन्वेस्टीगेशन एजेंसी’ (NIA) द्वारा मुम्बई मेगासिटी की गलियों में आज तक की सबसे बड़ी खोज. दुश्मन के षड्यंत्र का पता लगाने के लिए समय के साथ दौड़ लगाते हुए उन्हें एक देशद्रोही का पता चलता है. और इसके साथ ही संदेह के घेरे में आ जाती है – खुद अनारा. 3 करोड़ से भी ज़्यादा लोगों के साथ-साथ एक अनोखी, मासूम जिंदगी की सुरक्षा का भार भी अब अनारा के कंधों पर है.
धरती के संभावित वास्तविक भविष्य की कल्पना पर बुने गए ताने-बाने पर आधारित यह टेक्नो-थ्रिलर नॉवल आपको रहस्य और रोमांच की रोंगटे खड़े कर देने वाली एक ऐसी दुनिया में ले जाता है, जो जल्द ही हकीकत में बदलने का दम रखती है.

Review:

Dharti Se Sitaron Tak (Earth to Centauri): Alien Hunt is second part of the series by Kumar L.

The first part in itself made me so curious to read the second part and this part is also above the expectations which increased my interest in science fictions.
The story starts with the 22nd century where captain Anara is shown as the protagonist with a huge responsibility and how she manages to handle everything with NIA.

So this is not just a science fiction but a techno-thriller, almost a new genre which is way more gripping then the previous part, reading it in hindi was amazing as well.

The storyline is very smooth and also the narration, and research done by the author is commendable.

Overall this is must read book to get yourself introduced to a whole new experience, and it will make you curious to read the next part as well.

Ratings:

I will rate it ⭐⭐⭐⭐

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s